Uprzejmie informujemy, iż Inspektorat ZUS w Kołobrzegu wyraził chęć współpracy z tutejszym Ośrodkiem poprzez pomoc w elektronicznym wypełnianiu wniosków o świadczenie "Dobry Start" (300+), które od dnia 01 lipca 2021r. realizowane będzie przez Oddziały ZUS w całej Polsce.
Wszystkich mieszkańców gminy Kołobrzeg chcących uzyskać powyższą pomoc zapraszamy do siedziby tutejszego Ośrodka w dniu 27 lipca 2021r. (wtorek) w godzinach od 9:00 do 14:00.
Osoby zainteresowane współpracą prosimy o wcześniejszy kontakt, celem ustalenia godziny wizyty, aby złożyć wniosek o świadczenie "Dobry Start" (300+).
Program Dobry Start
Informacje ogólne:
Świadczenie Dobry Start jest jednorazowym wsparciem dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Świadczenie w wysokości 300zł jest wypłacane jednorazowo bez względu na dochód w rodzinie.
Świadczenie przysługuje raz w roku:
- na dzieci rozpoczynające rok szkolny do ukończenia 20-go roku życia,
- na dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole do ukończenia 24-go roku życia.
Świadczenie przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole:
- podstawowej,
- ponadpodstawowej,
- dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej prowadzonej w szkole ponadpodstawowej,
- artystycznej, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki,
a także w:
- młodzieżowym ośrodku socjoterapii,
- specjalny, ośrodku szkolno-wychowawczym;
- specjalnym ośrodku wychowawczym,
- ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.
Program nie obejmuje dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne.
Osoby uprawnione do świadczenia Dobry Start:
- rodzic,
- opiekun prawny,
- opiekun faktyczny (osoba faktycznie opiekująca się dzieckiem, która wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o jego przysposobienie),
- rodzic zastępczy,
- osoba prowadząca rodzinny dom dziecka,
- dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej,
- dyrektor regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej,
- osoba ucząca się.
Informacje dodatkowe:
Wnioski o świadczenie można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kołobrzegu przy ul. Trzebiatowskiej 48b w Kołobrzegu, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej, rodzinnym domu dziecka czy placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Grottgera 11 w Kołobrzegu.
Wnioski o świadczenie 300+ można składać:
- za pomocą bankowości elektronicznej,
- na stronie empatia.mrpips.gov.pl ,
- papierowo w siedzibie Ośrodka.
Terminy składania wniosków:
- w formie elektronicznej - od 1 lipca 2020r.,
- w formie tradycyjnej (papierowej) - od 1 sierpnia 2020r.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony.
Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?
Ustalenie prawa do świadczenia 300+ oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu świadczenie 300+ zostanie wypłacone nie później niż do 30 września.
Osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres poczty elektronicznej, ponieważ przyznanie świadczenia nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. W przypadku braku adresu informację o przyznaniu świadczenia można odebrać osobiście. Nieodebranie informacji nie wstrzyma wypłaty świadczenia.
Decyzje administracyjne zostaną wydawane jedynie w przypadku:
- odmowy przyznania świadczenia
- nienależnie pobranego świadczenia.
Podstawa prawna:
* Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018r., poz. 1061 z późniejszymi zmianami).
Liczba wyświetleń: 593
2024-01-17 19:15 Migracja strony