Uprzejmie informujemy, iż Inspektorat ZUS w Kołobrzegu wyraził chęć współpracy z tutejszym Ośrodkiem poprzez pomoc w elektronicznym wypełnianiu wniosków o świadczenie "Dobry Start" (300+), które od dnia 01 lipca 2021r. realizowane będzie przez Oddziały ZUS w całej Polsce.
Wszystkich mieszkańców gminy Kołobrzeg chcących uzyskać powyższą pomoc zapraszamy do siedziby tutejszego Ośrodka w dniu 27 lipca 2021r. (wtorek) w godzinach od 9:00 do 14:00.
Osoby zainteresowane współpracą prosimy o wcześniejszy kontakt, celem ustalenia godziny wizyty, aby złożyć wniosek o świadczenie "Dobry Start" (300+).
Informacje ogólne:
Świadczenie Dobry Start jest jednorazowym wsparciem dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Świadczenie w wysokości 300zł jest wypłacane jednorazowo bez względu na dochód w rodzinie.
Świadczenie przysługuje raz w roku:
Świadczenie przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole:
a także w:
Program nie obejmuje dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne.
Osoby uprawnione do świadczenia Dobry Start:
Informacje dodatkowe:
Wnioski o świadczenie można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kołobrzegu przy ul. Trzebiatowskiej 48b w Kołobrzegu, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej, rodzinnym domu dziecka czy placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Grottgera 11 w Kołobrzegu.
Wnioski o świadczenie 300+ można składać:
Terminy składania wniosków:
Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony.
Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?
Ustalenie prawa do świadczenia 300+ oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu świadczenie 300+ zostanie wypłacone nie później niż do 30 września.
Osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres poczty elektronicznej, ponieważ przyznanie świadczenia nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. W przypadku braku adresu informację o przyznaniu świadczenia można odebrać osobiście. Nieodebranie informacji nie wstrzyma wypłaty świadczenia.
Decyzje administracyjne zostaną wydawane jedynie w przypadku:
* Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018r., poz. 1061 z późniejszymi zmianami).